Dagens sänkning

i Allmänt,

Ni som vet hur jag ser ut, ni vet att jag inte är speciellt lång, dom flesta skulle säga att jag är kort, jag mäter 161,5 cm över marken. Att skämta om hur kort jag är brukar många tycka är rätt kul, och idag kom ett nytt du-är-en-kortis-skämt. Jag berättade för er i förra inlägget att jag köpte skor idag när jag var i Härnösand. Skorna är vita och med klack och tanken är att jag ska använda dom på balen, eller avslutningsdansen som det heter. Det är inte speciellt hög klack, men jag blir iaf märkbart längre när jag har dom på mig. När jag visade pappa mina skor så kläckte han ur sig något i stil med: och nu måste du lära dig att andas med syrgastub. Även denna gång var jag tvunget att få det förklarat för mig (sist var det ju översättningen på h-sand), och då var det såhär: ju högre upp man kommer, ju tunnare med syre blir det. Dom som bestiger berg kan ju ha med sig syrgas. Och eftersom att jag är kort och är nära marken finns det gott om syre att andas, men när jag använder mina fina skor så blir jag ju längre och för att inte svimma av syrebrist så måste jag också använda mig av det, syrgas alltså.
Var får du allt ifrån pappa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela