Sötnos

i Bilder,

Vet inte om jag har berättat att farmor har tagit en ny katt? Om inte, så har jag gjort det nu. En liten tjej på 6 år, en svart- och långhårig korsning. Hon heter, eller jag ska säga såhär. I annonsen i tidningen så var det en Alicia, men farmor tyckte det var för långt, så då började hon kalla henne för Alice, men sedan blev det Lisa, och nu idag sa hon Tussan. Så vad ska jag säga att hon heter? När jag gosade med henne idag så blev det gumman. Hon är iaf otroligt söt, men hennes öron är lite för korta, då man kapade dom eftersom att hon förfrysit. Och varför har hon förfrusit, jo för att hennes förra ägare slängde ut henne i smällkalla vintern i några dagar- flera gånger!  Kan verkligen inte förstå hur en del människor är funtade, stackars lilla kissemiss. Denna behandling har iaf satt sina spår, hon springer och gömmer sig när man närmar sig ytterdörren (antagligen rädd för att bli utslängd igen), hon är väldigt blyg och går och spänner sig hela tiden. Men innan vi åkte hem från farmor så vågade hon sig faktiskt upp i både mitt och Calles knä :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela