Fågelskådning

i Allmänt,

Ack vad små saker det behövs för att få igång minnesbanken. När jag rensade i mina skrivbordslådor hittade jag en sådan sak. Det var ett papper med fem olika fåglar, illustration med namn. Detta papper kom ifrån när jag var på Gran Canaria med familjen förra året. Men i det här inlägget ska ni inte få se en massa bilder och läsa om vad jag gjorde där dag för dag, utan ni ska få höra lite mer om dom fem fåglarna (haha, låter som en saga, Dom fem fåglarna).

Men först måste jag kanske förtydliga och förklara lite. Dom här fåglarna finns inte på riktigt, utan är "nya arter" som min älskade pappa har kommit på/hittat/uppfunnit, kalla det vad du vill. Namnen är lite långsökta och behöver sin illustration för att man ska förstå, och för att det ska göra sig riktigt bra. Och detta är något som vi (jag, mamma och min bror) ofta får höra och ta del av. Inte nya fågelarter utan mer lite långsökta ordvitsar och liknande från pappas håll. Jag ska inte säga att det är varje dag, men nästan, och det är absolut en sak jag kommer sakna när jag flyttar. En sån otroligt liten sak som när han vänder lite på orden och det blir något man först suckar åt, men sedan kan man inte hålla sig för skratt och snabbt skrattar alla i kör. Man spinner vidare på det och snart rinner tårarna för kinderna.

Nej, nu ska jag inte halka in på flytten. Ni kommer nog få smaka på den varan så det räcker och blir över senare. Det var ju fåglarna jag skulle berätta om. Dom bilder som finns illustrerade på pappret är inte dom bästa utan mer en minnesgrej så vi skulle komma ihåg hur vi tänkte, eller snarare hur pappa tänkte, och sedan skulle vi fixa lite bättre bilder. Som såklart inte blivit av, men nu när jag hittade det så kanske jag tar tummen ur arslet och gör det? Gjorde iallafall en lite snabbt så jag skulle få visa er hur fyndig min pappa tyckte han var. På bilden nedan ser ni den mycket sällsynta kontrasten! Haha ;) 



Ja, det finns ju fyra till. Har ni tur så får ni följa med på fågelskådning några gånger till med mig och min pappas ordvitsar :) 
Over and out!

Kommentarer

Postat av: mirka

Publicerad 2009-08-05 11:12:03

sv: haha, jaru, säg det ;o



ja, det var kul (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela