FOOD?

i Allmänt,

Fråga: Har du kommit in i lagning av mat och allt sånt?

Ja, det måste jag säga att jag har gjort trots allt. Vi får ju sån otroligt bra lunch serverad vilket gör att man står sig länge på det. När vi sedan slutat på dagen har jag antingen blivit fängslad av staden, en bok eller webbtv och när jag sedan kommer på att jag kanske skulle behöva få något i magen har klockan blivit mycket och när maten är klar är har ju tiden tickat iväg ännu mer. 

"Allt sånt" vet jag inte vad det innebär riktigt, men jag tolkar det som diskning, städning, tvättning och liknande. Jag är bäst på diskningen, och diskar efter varje måltid och låter det inte bli ett berg av odiskade talrikar, glas, muggar och bestick. Städning är jag riktigt kass på. Finns inte mycket mer att säga. Det ordningssamma rum ni såg på bilderna finns inte kvar längre, utan det ligger saker överallt och jag har ingen lust att lägga tillbaka dom på sina rätta platser för lika snabbt är dom framdragna igen. Fast jag dammsuger ju och dammtorkar såklart. Förstår inte hur det kan bli så dammigt i mitt lilla rum på knappt någon tid alls!? Vad det gäller tvättning så har jag bara tvättat en gång och det är idag, och det går bra. Inga missfärgningar eller krympningar. Fast jag ska inte säga för mycket, har två tvättar till att ta tag i så det kan fortfarande gå åt skogen. Men jag håller tummarna för att jag gjort rätt!

Men om vi ska sammanfatta det hela, så har jag kommit igång med det. Jag har skapat mig en rytm, en egen vardag som jag trivs i :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela