TEU & BYT

i Allmänt,

Torsdagar kommer nog bli min favoritdag på veckan hädan efter, iallafall om dom fortsätter vara som idag. Vi började med att ta plats i den oerhört varma datasalen, fick lite info om vad som ska göras i denna kurs (CAD-teknik A) och sedan började vi smått jobba i Sketchup. Gick igenom verktyg och andra basic grejer. Jag tycker det var lätt att förstå sig på, men det var klurigt att få till dom rätta funktionerna. Men det var ju bara första lektionen och vi ska ju ägna 6 timmar i veckan åt detta, så jag tror nog att jag ska lära mig. Men det var hur som haver väldigt roligt, och som jag trodde flög tiden iväg.

Efter en lång lunch letade vi oss till sal 22 där en lektion i miljöanpassad arkitektur väntade. Vi fick då också träffa en kille som kanske kommer att bli vår klasskamrat inom kort. Vi har två tjejer som hoppat av (tror jag) programmet och han var första reserv och är nu här för att kolla och känna efter om han vill joina oss i ARH09. En trevlig kille, hoppas han trivs med skolan och oss, hans "kanske" klasskamrater. Iallafall så ägnades lektionen åt att studera planlösningar på ett hus och sedan rita en fasad till det, för hand! Nu kan vi tala om att tiden rusade iväg. Det var otroligt kul och jag lät verkligen fantasin flöda och fick sedan också beröm för det, vilket var väldigt roligt. Hann dock bara med en sida, och det var framsidan. Längtar som attan till nästa torsdag klockan 13:00 då vi ska fortsätta på våra ritningar.

Imorgon väntar ytterligare 3h CAD-teknik A. Sedan också vår första mattelektion och multimedia A (karaktärsämne). Tro vad vi får göra då..? Slår vad om att det är väldigt roligt! Dagen slutar 16:00 sedan är det helg. Gud vad veckan har gått fort -som vanligt. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för att göra nu i helgen förutom att tvätta på lördag. Det ska tydligen bli tråkigt väder, sjutton grader varmt och regn. Kanske blir att leka lite i Sketchup då? Ja, vi får se. 

Jag ska upp tidigt imorgon, så jag ska stänga ner nu och ligga och läsa en stund.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela