15 december

i Allmänt,

Imorgon är dagen D. Dagen då jag ska visa att jag har norrländskt blod i mina ådror, så därför sitter jag nu och knaprar pepparkakor och samlar energi och mod för morgondagens prövning; vi ska nämligen åka skridskor på idrotten. Detta anses av en del (i klassen då) vara en norrländsk aktivitet och att jag då ska vara en hejjare på detta. Njaa, jag vet inte det jag. Det var riktigt länge sedan jag knöt på mig ett par grillor och gled fram över isen. Men det är väl som att cykla antar jag? Kunskaperna finns där någonstans och bara väntar på att bli använda. Jag hoppas att det är så iallafall.

Nu är vi inne på sluttampen av höstterminen 09 och som vanligt har tiden rusat iväg. Jag har lärt mig en hel del nya saker och kan inte vänta tills vårterminen då det kommer nya saker att lära sig. Har även hört ryktas om att vårat schema kommer vara väldigt härligt till våren med en lektionsfri dag, en lektionsfri fredag! Ojojoj, snacka om toppen.

Men först ska vi fira jul. Jag lämnar den snöfria staden Halmstad och letar mig mot snön och Nyland redan på fredag. Sedan väntar tre veckors ledighet, välbehövligt och otroligt skönt. Jag ska inte packa ner något som har med skolan att göra (okej, förutom matteboken..) och bara njuta av att inte måsta göra någon ting, varken plugga eller måsta gå och diska det berg av disk som väntar på diskbänken utan istället bara kunna ställa in det i diskmaskinen och låta den sköta jobbet. Ja, ni hör väl hur underbart det låter?

Det snöade förresten idag, riktigt mycket också! Men, såklart, så övergick det till regn och liksom igår finns inga spår av snön kvar. Trist, trist, trist.. Nu ska jag leta reda på långkallingar som jag kan ha på mig imorgon sedan väntar en nybäddad säng på mig.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela