Lördag kväll

i Allmänt,

kvällen har tillbringats i soffan läsandes Babbeldrottningen (boken som jag fick av mamma igår) och halvt tittande på en av dom många Wallander-fimlerna, somnade dock på slutet och fick inte veta vem som låg bakom nio flyktingars död. men jag tror att jag klarar mig fint utan den vetskapen, men ändå.  under tiden jag läste så tittade faktiskt mamma och pappa på melodifestivalen, och jag kunde inte undgå att få ännu en sak att irritera mig på med denna tillställning: kopiering, plagiat, call it whatever you want! Stars Pilot (?) låt var ju en exakt kopia av Velvets Take my body close. mf är inte bra för min mentala hälsa, hela tiden hittar jag saker som får mig på dåligt humör. förstår inte hur en sån "folk-fest" kan ha fått en så negativ inverkan på mig. men snart är det över, eller deltävlingarna iaf. sedan kommer ju andra chansen och globen, och sist med inte minst: schlagerbomben på alla radiokanaler. yes..

nog om de, ska ta och läsa några kapitel till och sedan försöka sova. go'natt på er och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela