Snart helg igen

i Allmänt,

och så var torsdagen över. har ju egentligen sovmorgon på torsdagar, men jag åkte den vanliga tiden för att få mer tid till att fixa några saker. men då hände det jag hade befarat: vår språklärare var borta, vilket för mig betyder hål fram till 12:15. jippie. men timmarna gick rätt fort ändå, först spelade jag och Lollo biljard. lika kul som vanligt, och idag hade jag ett väldans flyt så då blev det ännu roligare (: hamnade sedan i cafeterian med några killar och spelade texas hold em. också lika roligt som de brukar vara, hamnade på en snörplig 2:a plats. Johannes hade en 8:a och en 5:a, och jag hade en 8:a och en 4:a. så ja då vann ju hann på high card. surt.
drygade omkring när dom gick på lektion, tillslut blev klockan kvart över tolv, vilket betyder bild. men vår bildlärare var -lixom alla andra nu för tiden- borta, så då fick vi ha Stefan. vart inte mycket gjort, satt mest och klottrade på ett papper. halv två hamnade jag på ett möte och ca en timma och en kvart senare kom jag därifrån. småsprang då til idrotten där det väntade dans. foxtrot, bugg och vals. och nästa torsdag kommer de en kille som ska lära oss ännu fler steg, och på kvällen väntar dans på folkets park. har i tanken att åka dit, men känner på mig att jag kommer vara för feg för att dansa.

imorgon väntar skridskor. har längtat som bara den ((: men hörde av Johannes -som ska hålla i de hela- att vi nog förmodligen inte kommer kunna gå på en vecka efter våra timmar på isen, vilket låter lite skrämmande men de är nog  värt de. sedan på kvällen är det a-lags match. måste komma ihåg att ladda batteriet den här gången vilket jag missade förra veckan.

det var dagen och morgondagen de, ska nu försöka få några timmar framför brorsans dator och sedan väntar soffan och tv:n. hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela