8 januari 2009

i Allmänt,

första gången hittills som jag haft strul med inläggen. skrev bra många rader imorse, men dom ville tydligen inte visa sig för omvärlden. jaja, så jobbigt är de ju inte att skriva om.

igår sa jag ju att jag skulle kapa naglarna och sedan börja titta i ackordtabellen och försöka mig på några ackord. så blev de dock inte, jag blev nämligen stoppad när jag skulle hämta gitarren på brorsans rum. han frågade om jag inte ville ha ett acc(?) på wow. först tänkte jag lixom, varför i hela friden ska jag ha de, och sa nej. men han lyckades övertala mig, och nu har jag en gnom på level 4. haha ;o lättpåverkad. själva poängen med spelet är -som jag upplever de- att döda en massa månster typ, och göra uppdrag. inget speciellt koncept. vill inte riktigt erkänna de, men de var rätt kul (: men innan jag kom in i de, så hade jag stora problem med att gå.. haha (;

ja, de blev ju då inte mycket gitarrspelande igår, men jag ska ta tag i det nu så fort jag skrivit klart. annars blir det en lugn kväll. ska skriva upp glosorna vi fick idag, ta mig en varm dusch (fryser ju som vanligt) och sedan blir det nog tv-soffan som väntar.

på skolfronten har det inte hänt mycket, på engelskan pratade vi lite om hur vi vill lägga upp terminen med texter, arbeten mm. på spanskan fortsattte vi med horoskopen vi påbörjade igår, fick även en lista med egenskaper som är till nästa vecka. efter lunchen begav vi oss ut till bildsalen. vår gamla bildlärare var tillbaka -hon har varit mammaledig som så många andra. vi berättade vad som hänt sedan vi hade henne sist (vårterminen i sjuan), och gjorde sedan en ganska lätt övning. vi var i grupper om 3-4 st. tillsammans skulle vi komma på en refräng som vi skrev ner på en lapp. hon samlade ihop lapparna och seda fick vi dra en, och skulle rita en bild som beskrev refrängen vi fått. sedan skulle vi titta på dom andra gruppernas bilder och försöka gissa vilken refräng det var, och vem som skrivit den.
efter bildlektionen väntade epa då jag räknade matte -kvadratrötter. inte min starkaste sida precis. efter 40 minuters epa var det dax för årets första idrottslektion. vi sprang mest hela tiden. otroligt skönt, var ett tag sedan sist.

ska nu hämta guran och slå igång webbradion. Modo tar ju emot Rögle. hoppas att gästande laget inte får ta med sig tre poäng, för de är verkligen vår tur nu! kan inte mer än hålla tummarna, även om de blir lite svårt att spela samtidigt :p

hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela