Back on track

i Allmänt,

lovet är nu över, och det är dax att ta itu med sista terminen i nian.
första dagen var lugn iaf, vilket var skönt. möttes dock av en väldigt glad mattelärare som frågade hur det gick för Modo i måndags.. jaja, nån gång måste ju han få säga så. dagen började med phytagoras sats, fortsatte med andra världskriget och sedan en spanskalektion som faktiskt var helt ok. vi planerade mest hur vi ville ha med läxor, prov och sånt den kommande terminen. men vi läste också våra horoskop. jag och horoskop.. jag är rädd för att läsa dom, men jag måste ändå göra de varje dag. som en drog, ett beroende. de jag är rädd för är hur väl dom oftast stämmer in på mig. de som vi läste idag tycker jag inte gjorde de så jättemycket, men en del saker gjorde så att hakan for i bänken.

efter spanskan blev det lunch, en ovanligt lång sådan eftersom att musiken var inställd -igen! fattar inte hur vi kan få betyg i de egentligen, jag menar, hon har ju varit borta kanske hälften av alla lektioner :o
efter de långa hålet väntade svenska och diskussioner om våldtäckter och sedan no då vi mest gick igenom mekanik och bestämde när proven skulle vara.

tog 3-bussen hem, och möttes då av något oväntat; en affisch som sa att Revival hade spelning den 31:a. spelningen gjorde mig inte förvånad eftersom att jag visste om de, och att jag ska dit och fota. utan de som gjorde mig förvånad var att det var affischen som jag gjort till dom. visste dock också att dom skulle använda sig av den, men jag blev ändå glatt överraskad när jag såg att den hängde där (:

just för stunden gör jag inget speciellt, ska ta och leta fram en gitarr och ta mig an mitt, uppdrag? nej, inte uppdrag. men jag har bestämt mig för att lära mig att spela gitarr, till en början bara ackord, men sedan ska jag lära mig mer.  igår drock jag iaf ut text, ackord och en ackordtabell. hoppas bara de inte är allt för svårt, för då kommer jag ge upp på en gång. och då har jag ju gjort en sak helt i onödan; nämligen klippt naglarna tillräckligt korta för att kunna använda fingertopparna riktigt. hatar verkligen korta naglar, men ibland måste man ju offra något för att få något annat.

det tog ett tag innan jag däckade igår. låg nämligen och skrev -jag vet inte hur många sidor i mitt anteckningsblock- bra många timmar. var skönt att få skriva av sig, hade en massa ord som snurrade. när orden väl var ute somnade jag snabbt och fick sova tills radion gick igång. tror dock att det slår tillbaka inom några timmar och jag blir supertrött ikväll ist. tur att vi har sovmorgon imorgon!

ordvågen hänger visst kvar från igår, var ett tag sedan jag skrev ett så pass långt inlägg som jag gjort nu. nej, jag ska ta och leta reda på nagelfilen och sedan börja klinka på guran. hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela