3 poäng

i Allmänt,

hade egentligen hunnit skriva några rader igår eftersom att det blev ändringar i tidsplanen. de var på svenskan ändringarna skedde. jag och Jacke läste våra "5-minuter-riktad-skrivning-texter" för varandra och så börjar det vibrera i bänken. de visar sig vara min mobil som ringer. jag trycker upptaget. de ringer igen, och jag trycker upptaget igen. detta upprepas då ca 5 ggr! irriterande, när man trycker upptaget så betyder de att man inte har tid att prata. varför försöker man då ringa flera gånger till inom loppet av en kvart?! jaja, jag messade mamma och frågade om det var hon, men jag kände på mig att svaret var nej. vilket de också var. men hon gissade på att det var käftis som villa ändra min tid som var 15:40. mycket riktigt, tiden blev ändrad till 15:00. vilket resulterade i att jag fick mer tid på mig att fixa maten så att den var klar tills när Bea och Erika kom.
17:00 stog vi och väntade på att bussen skulle komma. vi fick vänta ännu en kvart och sedan stå i bussen till Lugnvik där vi fick byta buss. vi kom fram i tid men det var visst inte bara vi som hade ståplats biljetter. smockat är ordet. jag och Bea fick stå en bra bit ifrån dom andra, men vi hade bra sikt iaf. inga långa framför oss. i andra hamnade jag bakom trumman. ojojoj, var bara centimetrar från att få en blåtira. men de fick jag som tur var inte ;p i sista hamnade jag några deciemtrar åt vänster och "blå-öge-risken" var över.
matchen slutade iaf 2-1 till Modo. yes! och nu ligger vi över både Timrå, Rögle, men framförallt strecket!
kom hem vid 23 ungefär, då blev det sängen. skrev några rader i anteckningsblocket och såg på Scrubs tills jag somnade. inte speciellt aktivt, men jag har sett dom avsnitten förr.

imorse hade jag sovmorgon, och möjligheten att sova en timma längre än vanligt, men kunde jag göra de? nono. så jag hade god tid på mig till morgonrutinerna. gick till bussen 08:15 som vanligt, och sedan började ännu en dag innanför skolans väggar. svenska, engelska, epa, matte och no. efter no:n skulle vi egentligen haft so, men då kom esteterna från Sollefteå och "visade upp sig".

och nu sitter jag här, känner mig "bomullig" i skallen och gör inget speciellt. letar reda på typsnitt och penslar, som jag var så dum att inte spara -häller.. ikväll ska jag träna. både fysiskt och på spanskaglosorna som är till imorgon. fick även engelskaläxa idag som jag ska ta och göra. en ganska lugn kväll alltså.
ska fortsätta leta, hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela