Helg kantad av hockey

i Allmänt,







ja, min helg har kantats av hockey. i fredags var det derby. satt med Mirka två första perioderna, och i sista så ställde jag mig nere vid sargen. tyvärr så blev det Kramfors som tog hem segern. när matchen blåstes av så var det en kramfors spelare som hade pucken. han åkte iaf fram till mig och slängde över pucken och sa något i stil med: den här får du.
hann dock inte ta den och stoppa ner den i kameraväskan för att sedan rama in den, för då kom en annan från Kramfors, tränare eller nått, och tog den ;o haha

i lördags blev det även lite hockey, men då på tv:n. Modo - Linköping. gick inte bättre för dom, än vad det gjorde för Nylandspelarna. utan det blev en förlust för dom med.

igår, söndag var jag ju ner på U16 matchen. blev en förlust även där, otroligt synd för de såg ju så bra ut ett tag. stog och fotade i andra och tredje, vilket kändes i tossingarna som jag trodde skulle brytas av när jag gick.  en sak som fick mig att fnissa i smyg var när en spelare i gästande laget Sundsvall, skulle gå ut ur omklädningsrummet och ut på isen. en kille ropar åt sina lagkamrater att "nu ska vi ta dom grabbar". i samma stund blir han nästan nockad av dörren som leder ut och in till omklädningsrummet. de såg väldigt kul ut även om de låter lite märkligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela