Dåtid, nutid, framtid

i Allmänt,

har börjat vända på dygnen dom senaste dagarna, taskig tajming med tanke på att imorgon ringer väckarklockan igen. kan dra hur många svordomar som helst, men det hjälper ju inte, så då låter jag de vara. jag har haft ett skönt, välbehövligt lov utan några skolarbeten i sikte. men som alltid så rinner tiden iväg när man har roligt.

på tal om roligt, så var det bara förnamnet på vad vi hade igår. vi skrattade i massor, fotade, sjöng, lagade mat tittade på film och höll oss vakna till j-vm matchen. kändes dock lite bortkastat att vara vaken till efter fyra och mest bara bli irriterad. canadesarna körde med sina egna regler och domarna inte följde dom riktigt. innan matchstart sa man klart och tydligt att målvakten inte skulle vara tacklingsbar på något vis, och ändå så hamnar Markström på isen av en canadensare flera gånger, och dom fick en utvisning, när de egentligen skulle ha varit 3-4? suck!

nog om de, filmerna vi såg på var 100 Feet, Eden Lake och The Blair-witch project. den sistnämnda tycker jag var dåligast av dom. det ska tydligen ha varit en sann historia, men jag tyckte inte att det kändes som de. och när vi googlade på det imorse så kom det fram att det inte var det häller, eller så kanske jag hörde vad jag villa bara? var inte vaken till 100%.

hinner inte skriva mer för stunden för det vankas mat och det luktar underbart. skriver kanske lite senare, om jag inte somnat. hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela