302 38

i Allmänt,

Så var det dax igen, ett inlägg om min framtid, alltså om mina närmaste tre år, alltså om Halmstad. För ungefär fyra månader sedan berättade jag för er att jag preliminärt hade kommit in. Det gav mig en spark i baken och jag tog mig vatten över huvudet. Att prestera på toppen av sin kapacitet i flera olika ämnen var inte vidare bra och jag mådde inte speciellt bra, varken psykiskt eller fysiskt. Men det var bara att bita ihop, för det gav ju resultat. Tänker inte berätta hur mina betyg ser ut, de har ni inte med att göra. Men jag kan säga att jag är stolt över dom, och dom räckte också för att jag skulle komma in på LBS Arkitekt som jag fick besked om för ca två veckor sedan. Skickade dock in "ja-jag-vill-ha-min-plats"-lappen för någon dag sedan. 

Om tre veckor och 6 dagar så flyttar jag och igår satt vi och planerade lite vad jag behöver ha i mitt rum, hur det ska få plats med mera. Det känns så himla konstigt. Jag planerar ett nytt liv, eller ett nytt kapitel i mitt liv, hur allt ska fungera. Jag börjar ta hand om tvätten här hemma allt oftare, och idag är det jag som står för middagen, för det ska jag ju sedan göra själv i tre år framöver. Bredvid mig på golvet står ett strykjärn och en tvättkorg och på skrivbordet ligger en lista innehållande saker jag behöver, några saker har jag bockat av men det är rätt många kvar.


För ett tag sedan svor jag över hur jag kunde vara så dum och söka till en skola som ligger 90 mil härifrån. Hur i hela friden kunde jag vara så dum?! Men idag känner jag inte så. Visst att lämna alla kommer alltid kännas hemskt, så är det. Men jag är nyfiken på vad Halmstad har att erbjuda. Det kanske visar sig att det här är det bästa som kunnat hända mig. Jag hoppas det iallafall.

Den 19:e augusti kl. 09:00 ska jag sitta i Ljud och bildskolans aula och resten av dagen tillbringas utomhus i oömma kläder, för då ska vi lära känna varandra, vi som nu ska gå på Arkitekt. Jag tycker det känns väldigt bra. När jag började sjuan så satt jag i en sal hela första dagen och packades på med massvis med papper. Man tittade framåt mot tavlan och mentorerna som stog och pratade, och tittade så lite som möjligt på sina blivande klassisar. Nästa dag var det bara att titta på schemat, gå till rätt sal och sedan snabbt leta åt sig en plats så man inte behövde sätta sig bredvid någon man inte visste vem det var. För nu var det ännu en ny grupp. Dom jag var med dagen innan var inte samma som jag tillbringade större delen av mina tre kommande år med. Så det blev ännu fler nya ansikten och ögon som man ville undvika. Gud vad det låter löjligt såhär i efterhand. Iallafall, det känns bra att vi ska ha lite team-bilding redan första dagen.

302 38 (som är postnumret) kommer bli namnet på en ny kategori där mina inlägg gällande Halmstad kommer hamna nu i förväg. Och sedan när jag bor där kommer allt hamna där också. Fast när jag sedan kommer hem blir det den vanliga Vardagligt som gäller. Så, nu är ni uppdaterade på den fronten också!

Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2009-07-20 14:47:24

Måste bara säga att det är så roligt för dig att du sökt in och kommit in, det är så kul och inspirerande när folk vågar och gör det dom vill. Även om det ligger 90 mil ifrån hemmets trygga liv, jag tror att du kommer få det jätte bra i Halmstad. Åtminstone hoppas jag det! Halmstad är en jätte mysig stad och det finns så mycket mysiga ställen att upptäcka! Vackra mellbystrand, klassiska tylösand och alltihopa. Lycka till Cissi. Det ska bli kul att följa din blogg i från 302 38. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela