Papper Papir Papel Paper

i Allmänt,

En sak som jag är väldigt förtjust i, av någon anledning vet inte vilken, är påsar. Jag har sparat mina (okej, inte exakt alla) påsar jag fått i ca ett år nu och jag har lite svårt att kasta dom även fast dom bara ligger och skräpar efter golvet och aldrig används. Vad kallar man det för, lathet eller svårt-att-kasta-saker-som-man-skulle-kunna-ha-användning-av-senare-syndrom? Jag tror nog på det senare faktsikt, för det gäller inte bara tomma påsar utan ja, det mesta vilket kommer bli en utmaning sedan när det ska till och rensas innan flytten.

Men nu ska jag inte halka in på Halmstad, utan fortsätta på pås-snacket. Majoriteten av alla mina kassar är av plast, vilket jag tycker är riktigt trist. Visst dom håller bättre än dom som är gjorda i någon slags papper, men dom är ju ack så fula även om affärskedjorna försöker sig på att designa dom till max. Men visst håller ni med om att dom i papper är mycket finare, och det känns mycket bättre att komma ut ur en affär med en sådan i handen? Jo, de är klart ni håller med. Så därför tycker jag att vi ska starta en rörelse: "papperskassar åt det svenska shoppingfolket". Haha, skämt och sido men om någon skulle starta en så skulle jag absolut stötta den.

En annan liten dragning jag har, som fortfarande innehåller ledorden påsar och papper är då godispåsar. Urk för dom i plast och jippie för dom i papper. Men ändå är jag inte förtjust i Karamellkungens färgglada påsar, utan det ska vara små, mönstrade saker, som t ex. denna. Och ni vet sådana där strutar? Som t ex. man köper Åre choklad i? Mm, love them (alltså påsarna)! Kan dock inte för mitt liv förstå varför jag dras till just detta? Kanske för att det snabbt ser använt och nött ut, och då ger en känsla av att vara ombonat och då mer.. ja, jag vet inte. Men som om plast känns mer opersonligt och inte lika.. ombonat?

Är medveten om att det här med all säkerhet låter väldigt konstigt men ja. Jag är nog lite konstig skulle jag tro. Vad gillar du bäst? Papper eller plast? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela