Fyra av fem

i Allmänt,

Så, nu har jag sett den. Ska nog inte berätta hur det gick för Potter och gänget för er som själva tänker gå och se den, men jag kan säga att min besvikelse inte var så stor som jag trott. Det var en liten detalj som jag tyckte dom skulle ha tagit med för att man skulle förstå lite bättre men ja. Man kan ju inte få allt här i världen (tro hur många gånger jag har skrivit/sagt/tänkt de?!). Och i slutet så var det en unge bakom mig som började gråta! Han/hon blev helt förtvivlad och mamman fick sitta och viska tröstande ord.

Hade ju hört en del saker innan jag satte mig i biostolen (som var förvånandsvärt skön måste jag säga), bland annat att det skulle vara mörk och dyster. Men jag kan nog inte riktigt hålla med där måste jag säga. Var en hel del kärlek inblandat som det inte varit så mycket av tidigare men det gjorde inte den mörk eller dyster enligt min åsikt. Känns som om "film-förstå-sig-påarna" bara ville komma med något nytt att säga som dom inte sagt om tidigare filmer. 
Någonstans hade jag också läst att man använt sig av samma program för att skapa en del miljöer/figurer(monster?) som man använt sig av när man gjorde Sagan om Ringen-triolgin. Och där kan man verkligen snacka likheter! Var nästan så att jag under några sekunder undrade om det inte var just Sagan om Ringen jag såg på. Läskigt och kanske en aning dålig fantasi att man inte kan försöka göra något "eget" till en serie som redan står ut så pass mycket.

I alla fulla fall är jag glad att jag betalade min biljett för att se på Halvblodsprinsen. Längtar tills Dödsrelikerna visas på bioduken. Men det är ett tag kvar tills dess. Har tillomed hört ryktas om att dom ska göra två filmer av den. Onödigt. Dom vill bara dra ut på det så mycket som möjligt och tjäna ännu mer pengar. Men har dom inte redan så de räcker? Jag menar dom här 6 filmerna har med all säkerthet dragit in storkovan redan. Jaja. Vi får se hur det blir. 

Betyg: 4/5

Kommentarer

Postat av: Sellén

Publicerad 2009-07-21 16:51:07

Halvblodsprinsen var sådär, slutet är nog inte vad alla väntat sig som inte läst boken... Men det är väldigt sällan en film slår en bok (; Däremot så kommer ju dödsrelikerna i två filmer vad jag vet. den första kommer 2010 någon gång och den andra ska dom försöka få ut på bioduken någon gång i maj 2011, nästan så man vill hoppa fram i tiden lite ;>

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela