Idrottslärare?

i Allmänt,

har varit planerat rätt länge att jag ska kickboxning/bodycombat med mina klasskamrater i 9b samt halvklass med 8:orna, och ja. idag kom den dagen. vaknade tidigt, strax innan sex, av vad jag tror är nervositet. jag låg kvar i sängen till ungefär halv sju för att sedan genomgå dom vanliga morgonrutinerna som gick ovanligt fort just idag. redan tio över sju var jag klar. helt klart rekordtid!

en timma senare står jag i idrottshallen med nästan hela 9b framför mig. lektionen började med att dom fick värma upp. näst på tur var genomgång av slag och sparkar, efter att ha visat fick dom testa på några olika och sedan blev det en cirkelträning och till sist blev det streching och yttepyttelite avslappning.

näst på tur var 8:orna. lektionen började och slutade på samma sätt som den innan, men det i mitten blev lite annorlunda. vi gick genom slagen och sparkarna tillsammans, och sedan blev det lite situps med slag, en sorst cirkelträning + en liten kondis-övning.

de var otroligt nervöst att hålla i lektionerna, och det var svårt att bedöma hur länge man skulle hålla på med en övning, men i det stora hela känner jag mig nöjd, och hittills har jag bara fått povitiv respons. vilket känns skönt. Bim (min mentor och idrottslärare) tyckte de var så kul och skulle höra med Korpen (det är dom som rår om utrustningen) om det inte gick att hyra fler gånger så jag kunde ha halvklass två gånger till.

så, vad säger vi, är idrottslärare ett yrke för mig? NEJ

Kommentarer

Postat av: Felicia svarar

Publicerad 2009-03-20 22:10:26

Tack, tack. Det skulle vara kul att köra det igen, att prova på med någon som är mer på min nivå. :P Och somsagt, lektionen kändes himla proffsig. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela