Svinglish

i Allmänt,

Att översätta ortsnamn ordagrant till engelska är rätt kul. Vemdalen blir tex. Who-valley och Björnrike blir Bear-kingdom. Dom har jag kommit på själv, men det är säkert någon som har knäckt dom namnen tidigare, men jag har inte hört dom innan jag själv sa dom. Fick dock höra en ny översättning häromdan. Den svenska orten är Grillom, och på engelska blev det Barbeque-if. Haha, så himla klockrent!

Nej, det får avsluta den här dagen. Imorgon är det ju faktiskt dax för en ny vecka.
Hej på er!

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2009-03-30 11:48:45

Jag har ett himlans snygg engelsk översättning på min granne som heter björn bergman:) Du kan nog översätta det själv;) hahahaha kul äre iaf:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela