v. 12

i Allmänt,

mm, en tung start på nya veckan. inte så att lektionerna har varit jobbiga, men jag har en ny förkylning i kroppen (undra vilken i ordningen det är denna höst/vinter?) vilket idag har resulterat i en kittlande hals, huvudvärk och koncentrationssvårigheter. hoppas att det går över till imorgon då det är dax för matteprov, och då vill jag gärna att hjärnan ska vara på alerten.

vad har hänt mer idag? jo, jag är en erfarenhet rikare, jag lödde för första gången på tekniken. var inte speciellt lätt, men jag tror jag fick till det. upp till bevis nästa vecka! gick några minuter tidigare från nämnda tekniklektion för att ta 3-bussen till Nyland och besöka käftis. varken goda eller dåliga nyheter, jag ska fortsätta att ha tandställningen tills min hörntand har vuxit ner en bit, vilket han trodde skulle vara till sommarn.

när jag var färdig så åkte jag och mamsen till Sollefteå och gick in på Övergård/Kläd extra för att kolla om dom fått in några sommarklänningar, vilket dom hade. kan meddela att det följde med mig en hem som jag ska ha på balen. gud va de känns skönt! är förresten denna klänning, såg den på Nelly.com och blev lite småkär i den, men var rädd att den skulle vara för kort, men det var den inte. är nöjd med precis allt (ibland är faktiskt turen på min sida) och hoppas att jag inte börjar tokväxa nu innan balen. känns inte speciellt troligt, jag menar dom två senaste åren har jag växt 1 ynka cm.

nej, om jag skulle ta och ägna mig åt engelskan, har förhör imorgon på 15 glosor som vi ska beskriva. jippie, beskrivningar som verkligen är min grej.. nej, de är de inte, gissar att ni förstog ironin. försökte mig nyss på revben, alltså rib. och då började mamma asgarva, hoppas att det inte berodde på hur jag beskrev de, utan för att jag använde en himla löjlig röst när jag gjorde de.

jaja, spela råland. ska tvätta av mig, kura ihop mig i duntäcket och plugga nämda engelska. hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela