Snart slut på lovet

i Allmänt,

mmf, jag är galet trött, har sovit taskigt dom senaste nätterna (bara för att de är lov och man har tid att sova ut så kan man inte göra de) och att simma och sedan basta har inte precis ett uppiggande effekt, iaf inte på mig. 

btw, var ju på bilskolan i eftermiddag/kväll. jag vet inte vad jag ska säga om de egentligen, de känndes som om vi bara hade kunnat få våra papper och sedan läsa genom ett häfte med vad man ska tänka på. stämningen i rummet vi satt i var barndomskompisar som träffade varandra efter många, många år som disskuterade faror i trafiken. gjorde iof inte så mycket, hade ju inte precis mycket bättre för mig, men jaja. om några veckor gör jag vägarna osäkra. tycker fortfarande att de är lite läskigt, men kan inte hjälpa att de ska bli kul att sätta sig bakom ratten.

hade föresten en toppen bra lösning på att undvika krock i en korsning. du kommer och kör, du kommer till en fyrvägskorsning och ser inte att det kommer en bil från höger och kör dit den ska -vilket är in på vägen där du kör-, det tar en sekund innan du flyttar  foten från gaspedalen till bromsen. hastigheten du håller är ca 50 km/h ,eller var de 30, iaf på sekunden de tar för dig att reagera förflyttar du dig nio meter framåt, vilket betyder krock med den andra bilen. och hur var man lösning då? jo, ta ingen risk, istället för att åka rakt fram, sväng höger så undviker du detta problem. visst, de kan bli en rejäl omväg om du har otur, men du kanske sparade ett liv. hängde ni med i beskrivningen?

nej, nog om de. ska polera garnityren och krypa tillsängs. go'natt på er!

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2009-03-06 15:13:16

HAHAHA sväng höger;P Bra lösning (Y)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela