18:e maj

i Allmänt,

Hej på er, trodde inte att det skulle bli något inlägg idag, men se de vart det. Hittills idag har det spelats två konserter, en för Ytterlännäs och Herrskog-skolan och en för Gudmundrå och Kramfors-skolan, och jag måste erkänna att det gått riktigt bra! Var inte speciellt nervös och jag fick till dom krångliga grejerna rätt bra, så jag känner mig nöjd med min prestation, och med resten av orkesterns också för den delen. Dock blev det några missöden på konsert nr. 2 då vi först fick veta att en trummis (läraren!) blivig magsjuk och hade fått åka hem, en halvtimma innan vi skulle börja spela! Snacka om att nerverna blev på helspänn, men det gick bra som tur var. Vi har ju tre stycken som är i trumsektionen och med en borta så fick den äldsta rycka in och lära sig dom fyra låtarna rekordsnabbt. Men som sagt löste det sig och man kunde nog inte märka detta. En annan sak som hände var att vår kom-fram-och-säg föll, men han kom snabbt på fötter igen.

Nu har jag duschat och ska ta och käka lite, sedan blir det tillbaka till Parken för en sista spelning. De känns lite sorgligt måste jag säga, eftersom att detta antagligen är sista gången jag sitter med och spelar i orkestern. Hm, ja de är som de är.. Men nu är det dax att äta. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela