Kiss the rain

i Musik,

Jag har någon gång sagt att soliga får mig på gott humör, men jag måste säga att riktigt regniga dagar får mig att må minst lika bra. Att se dropparna som studsar mot backen, höra ett lätt muller och ibland se en enstaka blixt. Jag vet inte hur de är med er, men jag blir helt avslappnad, dimman i hjärnan försvinner och de är lättare att tänka klart. Så egentligen skulle en sån dag varannan vecka eller så passa mig perfekt under tiden vi går i skolan, få stressa av sig och hitta ny energi.

Eftersom att vi inte har sånt väder nu, utan bara ett grått tungt täcke som skymmer den blå himlen, så får jag nöja mig med min nya drog: piano spel. Passande med en låt som heter Kiss the rain, eller vad säger ni?



Pianisten är förresten densamma som spelat den mycket fina Bellas Lullaby (River Flows in You), Yiruma.

Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2009-05-05 20:08:02

Håller faktiskt med om det, blir också väldigt lugn av regn. När solen skiner för mycket i flera dagar blir jag nästan lite stressad. Då vill man ju vara utomhus och njuta så mycket som möjligt men man har ändå tusen saker man borde göra. När det är regn kan man bara andas och se regnet smattra mot fönstret. Så härligt!

Postat av: erika

Publicerad 2009-05-05 21:50:48

Gud vad den här River Flows in You är såå fin;o Jag började typ gråta första gången jag hörde den så fin är den:))

Postat av: erika

Publicerad 2009-05-05 21:51:40

Gud vad den här River Flows in You är såå fin;o Jag började typ gråta första gången jag hörde den så fin är den!!!:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela