Nine to five

i Allmänt,

Eller elva till halv sex egentligen, men sak samma. Denna underbara dag har tillbringats inomhus (!), skam upp på torra land. Men det är ju så att imorgon är det dax för Rahpsody in May (kulturskolans temakonsert) och idag var det genrep, installation av stolar notställ, fixande av mickar, ja listan kan göras lång. Älskar sånna dagar, men när vädret var så underbart kändes de lite surt att sitta inne. Sedan de faktum att moppen inte ville starta imorse gjorde mig otroligt sur, och de höll i sig mer eller mindre hela dagen.

Men nu är jag iaf hemma, har fått i mig lite mat och ska ta tag i diverse läxor. Har "bara" spanskaprov till veckan eftersom att vi är ledig på torsdag och fredag, men då ska jag ner till Glada Hudik och jag vet inte om jag känner för att plugga så mycket där, så därför får det bli idag, eller nu ikväll. Men är faktiskt (kors i taket!) mer sugen på att leta fram metspöt, gräva fram några maskar och sätta mig på en brygga och försöka få upp en firre eller två. Hm, jaja, jag får ta de en annan dag. Time for work!


Btw, grattis Norge! Både till vinsten igår -som tydligen var överlägsen- samt nationaldagen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela