By Ned Kahn

i Allmänt,

Igår var det torsdag vilket betyder att jag hade Miljöanpassad arkitektur, vilket oftast betyder att jag sett och lärt mig något nytt som jag brukar skriva om här. Inget undantag denna gång. På gårdagens lektion började vi ett projekt med landskapsarkitektur som jag tror kan bli rätt kul. Vi fick se lite referenser innan vi började slipa på våra egna ideér på hur vi skulle få in natur i Halmstads stadsmiljö. Bland annat fick vi se en (tycker jag) väldigt annorlunda men cool fasad på en byggnad med namnet Mesa Art Center som är ett galleri liggandes i Arizona, USA. Arkitekten heter Ned Kahn och han har gett vinden en form. Vinden är ju annars osynlig som alla vet, men han har gjort en fasad med små brickor som rör sig när det blåser vilket blir en himla häftig effekt och jag önskar nästan att det var jag som kom på det..

 

Iallafall, ni får avgöra själva. Otroligt onödigt eller väldigt lekfullt?

Kommentarer

Postat av: Emelie.

Publicerad 2009-11-06 10:13:40

väldigt påhittigt och rätt så häftigt,

man kanske skulle kunna försöka göra ett ansikte av det hela då vinden blåser mot takplattorna, de skulle jag kalla häftigt! :)

Postat av: mamma

Publicerad 2009-11-08 14:39:28

Det kändes lika farsinerande som att titta på elden i braskaminen, rogivande.

Postat av: emmali

Publicerad 2009-11-11 20:17:04

Jag tycker också dom börjat att plocka fram julsaker alldeles för tidigt! Känns som att man kommer att hinna tröttna innan julen ens är kommen! =O

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela