Hallå?!

i Allmänt,

Idag. Har. Det. Regnat. Hela. Dagen. Usch så otroligt trist. Att cykla till skolan imorse var inte det roligaste jag gjort på senaste tiden, det var motvind och regnet slog i ansiktet, och att sedan gå de få metrarna mellan skolan och lunchrestaurangen var inte heller någon höjdare. Men värst var när jag skulle cykla hem, då stormade det på riktigt! Jag fällde upp luvan på jackan och drog upp dragkedjan så långt det gick, plus lite till, och hoppade upp på cykeln. Det tog endast några sekunder innan mina byxben var genomblöta (att undvika vattenpölar var omöjligt, så därför var jag ju tvungen att cykla genom dem, vilket gjorde att vattnet sprätte upp på mina byxor), men det tänkte inte jag på, det skulle ju ändå bara dröja någon minut innan jag skulle få dra av mig dem och ta mig ett par varma mjukisbyxor. Jag trampar på och kommer till rondellen och övergångsstället, jag ser att det kommer bilar som ska in i rondellen så jag rullar sakta och balanserar så jag slipper hoppa av och sedan på igen när det är "min tur" (alltid min tur, övergångsställe = företräde?). I ögonvrån ser jag att bil nummer två saktar ner och framför näsan på mig är bil nummer ett på väg in i rondellen. Men (!) så stannar denna bil mitt på övergångsstället, han i bilen vänder sig mot mig och hytter med fingret mot mig. Jag blir chockad och tappar smått balansen så jag hoppar av cykeln. Då vänder han sig tillbaka och kör in i rondellen.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför han gjorde som han nu gjorde. Han satt i en varm bil, med tak över huvudet och var så torr man kan vara. Medan jag med en sportbag på axeln, sittandes på en cykel är så otorr man kan vara. Det var hans tur att köra in i den där förbannade rondellen, men ändå stannar han och gör som han gör och sedan (30-40 sekunder kanske, men ändå) kör han in. Gud i himlen vad sur jag blev! Men visst hade jag väl ändå all rätt till att bli det med?


Nej, jag förstår verkligen inte vad folk tänker med ibland.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-19 17:49:52

nu blir man ju nyfiken :) så på din facebook att du gått in i ett förhållande, :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela