Lomme bed

i Allmänt,

Okej mamma och pappa, såhär ligger det till. Jag är less på att sova i en 90's säng och det är på tiden att jag får en större, punkt slut. Ni behöver inte oroa er för att jag måste provligga en hel drös olika och sedan vara osäker och undra "tro om den var bäst? eller kanske den andra? eller? ååh, jag vet inte!". Nejnej, det är redan fixat, jag har hittat min drömsäng. Jag har länge varit sugen på en sänghimmel, och med denna säng får jag på sätt och vis det. Och jag kommer aldrig, aldrig, aldrig bli less på den, eller växa ur den (vilket ioförsig är en omöjlighet även med en 90's men ändå).

Sängen heter Lomme Bed, den har organiska former och strömlinjeformade kurvor. Den är 2,1m bred och 3,15m lång och det är en säng där natur, konst och teknik möts. Madrassen är av modellen skummadrass som har hög funktionalitet, kvalitet och hållbarhet och den har ett inbyggt massagesystem. Lomme Bed är ett resultat av två års forskning gällande sömnvanor, problem och behandlingar vilket gör att sängen är utrustad med olika terapier (massagen är en av dem) så som ljus- och färgterapi. Om vi tar ljusterapin, hur fungerar den? Jo, det är så att ljuset gradvis bleknas ut likt en solnedgång och ingjuter den som sover i en skön sömn. När det sedan är dags att vakna blir det en soluppgång inuti sängen. Bättre sätt att somna in och vakna upp på kan väl ändå inte finnas?! Färgterapin fungerar på så sätt att man kan välja vilken färg som ska vara i sängen, och detta påverkar sedan vårat mentala, fysiska, känslomässiga och andliga tillstånd. Det finns en inbyggd iPod så man kan lyssna på avslappnande musik och ljud, samt få guidade meditationer. Man kan även styra sängens alla funktioner med en iPhone.






En bättre säng än denna går inte att finna, så ni gör det bra om ni hittar några argument som väger mot det jag nyss berättat! Man spenderar trots allt en tredjedel av livet i just sängen, så att köpa Lomme Bed vore en investering. En bra julklapp! :)




Justja, det var ju priset också..
*Hrm*Manfårdenför45.000EURO*Hrm*

Kommentarer

Postat av: mamma o pappa

Publicerad 2009-11-14 09:16:43

Okej, det låter schysst, men då var det ju detta med färgen, för du vet, pengar är ju inget problem ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela