11.09.09

i Allmänt,

Okej, nu har vi kommit en bit in i september. Det är den elfte idag och jag har klänning på mig. Utan vare sig leggins eller strumpbyxor. Solen skiner ute och genom mitt lilla fönster skymtar jag inte ett moln. Det är verkligen inte detta väder jag tänker på när jag hör september. Om jag minns rätt så hade jag vid den här tiden förra året kommit igång med tjocksocks-säsongen och nötte antagligen ut mitt första par. Här nere har jag inte haft på mig tjocksockar en enda gång (okej, en kanske. Men bara när jag varit inne!) och det känns lite konstigt. Dock så behöver jag inte använda dom inne längre, för i mitt rum finns den otroligt smarta uppfinningen golvvärme! Gud vad jag älskar det, att när man på morgonen försiktigt sätter ner fötterna på golvet och väntar på att en isande kyla ska komma så är det istället behagligt varmt. Underbart! Måste vara en av dom smartaste uppfinningarna för oss som ständigt har iskuber till fötter.

Sommaren verkar alltså göra ett sista försök här nere och det gör mig inget för den "sommar" vi haft är ju inte mycket att skryta över. Visst, svensk sommar innehåller inte den värme jag och många med mig vill åt, men visst brukar vi väl ha fler soliga dagar än dom vi hade? Jo, de brukar vi. Men nu får jag som sagt en liten förlängning och den ska jag njuta av. Lite tråkigt är det dock för jag vill använda täckvästen jag köpte förra veckan.. Men det kommer nog en tid för den med.


Nu ska jag ta på mig mina gladiatorer och sedan cykla till skolan.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela