Utdrag ur min hjärna:

i Allmänt,

Den varma, mjuka, underbart sköna sängen var en stor konstrast mot det kalla, hårda och inte alls underbara stengolvet jag satte ned mina fötter på den tidiga lördagmorgonen.


När man pratar om kontraster, säger man att något kontrasterar då? Att sängen kontrasterar mot golvet, och vise versa? Eller säger man bara att något står i kontrast till något? Detta har snurrat i min hjärna i några dagar och kommer inte fram till något vettigt svar och det gör mig nu mer eller mindre galen. Det är kanske det som sätter käppar i hjulet för mitt novellskrivande? Har dock fått ihop 1 A4 nu! *hrm* sedan tjugofem över elva tills för någon timma sedan.. *hrm*. Iallafall, är det någon som vet hur det är med kontrast-frågan så vill jag gärna veta.
Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela