På spåret

i Allmänt,

Det är varmt, men samtidigt kallt. På min vänstra sida blåser någon slags air-condition, på min högra anar jag värmen från solen som skiner på andra sidan. Jag sitter med ryggen mot mitt mål och framför mig ser jag en ful stolsrygg klädd i ett beige/brunt-rutigt tyg. I mina öron sjunger dem "look for the girl with the broken smile, ask her if she wants to stay a while". Imorse gav jag bort ett påskägg (vet dock inte om det är på långfredagen man ger bort ägg?) och nu befinner jag mig i ett hungrig-mätt-tillstånd.

Jag är alltså påväg upphöver, påväg till nära och kära, påväg till vintern igen. Det känns aningen surt att åter befinna sig bland snö då den försmak jag fått på tygskor och sol smakade så underbart.. MEN, om en vecka när jag är tillbaka i Halmstad igen så lär nog våren ha kommit ännu längre, vilket känns ännu mer underbart. Att jag gjorde rätt val för lite drygt ett år sedan, när jag sökte dit och pluggade som en tok, är det ingen frågan om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela