Optimist-isera mera!

i Allmänt,

På svenskan jobbar vi nu med retorik och har gjort det sedan vi kom tillbaka från jullovet. Vi har gjort en massa olika övningar framför våra klasskamrater och nu håller vi på med sista momentet (tror jag iallafall); ett tal på 5 minuter. Idag började redovisningen av våra "tal" och det var verkligen spridda ämnen, men det var kul att lyssna på. Även imorgon kommer lektionen att ägnas åt detta, samt nästa måndag (då ska jag stå där framme och vara lite nervös).

Ett av dagens ämnen handlade om att vara positiv och att "det hade alltid kunna varit värre". Hon som pratade berättade om egna erfarenheter och sa att en sak som hjälpt henne var att skriva en slags dagbok där hon skriver tre positiva saker och det är något jag tänkt apaefter. Inte så att jag är negativ och måste peppa mig själv, men jag tror att det är bra att se svart på vitt att "jo, men det här är faktiskt bra och något som jag kan vara stolt över och glädjas åt". Det är något jag ska klura på nu när jag tar mig en varm skön dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela