2010

i Allmänt,

Så var det nya året här. Idag är det den första (1:a) januari, och det enda som snurrar i min skalle är: vad i hela friden är det med första januari? Varje gång denna dag kommer är man alltid lika trött och seg och det spelar aldrig någon roll vad man gjorde eller inte gjorde dagen innan. Det är för märkligt.. kanske är det så att det gångna året tar ut sin rätt? Jag har ingen aning, men idag är jag jobbigt trött och tiden har rusat iväg, klockan är ju snart sju (19:00)! Galet..

Igår vid tolvslaget stog jag ute i snön och skålade, önskade alla ett gott nytt år och sedan rusade jag in. Det snöade och blåste och det gick knappt att se några raketer så då kunde man lika gärna vara inomhus och slippa att frysa ihjäl. Jag brukar inte avge några löften, men i år blev det några. Dock inga jag ska avslöja, jag tror nämligen att det är lite som önskningar; man ska inte berätta dem högt för då kommer de inte slå in.

Jag ska nu fortsätta med att slöa (= leka i Revit och rita den sommarstuga jag skulle vilja ha i framtiden) och (som den horoskopsnörd jag är) vänta på att det kommer upp några årshoroskop så jag kan få veta vad stjärnorna säger om mitt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela