End of week 2

i Allmänt,

Såå, då var allvaret igång igen. Att sitta och plugga nu en söndag kväll känns väldigt ovant och även fast det är ämnen jag gillar och tycker är intressanta har motivationen gömt sig. I tisdags började vi och redan på torsdag var det helg. Ja, det är sant! Denna termin har vi fått lektionsfria fredagar. Hur skönt ar inte det? Tre (3) dagars helg. Visst, dagen ska gå till egna studier men man är ändå ledig. Tummen upp för det! I schema-väg är (eller kanske snarare känns) det fler ändringar. Vi har inte alls lika mycket karaktärsämnen-timmar, utan mer grundämnen-timmar (fast så är det inte, men det känns som sagt som att det är så).

Den kurs jag i nuläget är mest positiv till är våra Estetisk verksamhet-lektioner. Tre (3) timmar i veckan ska jag ha bild och det projekt vi har nu är verkligen väldigt roligt. Vi ska göra en grafisk novell som är based on a true story. Vi ska ta något ur våra liv och sedan göra en novell/serie om det. Jag vet exakt vad jag ska göra och det är så himla skönt! Det är en händelse som hände rätt nyligen men som jag inte berättat om här. Vanligtvis brukar jag berätta för er om mina misslyckande och tokigheter men detta har inte kommit ut i skrift ännu och jag planerar inte att det ska göra det heller. Utan när jag tagit handen från mitt arbete för sista gången ska jag publicera den här. Bra/dålig idé?

När jag lix är inne på skoltema (som vanligt!?) så tänkte jag ta upp ämnet att söka till gymnasiet. Snart är det ju dax för alla nioar att välja sina första, andra och tredjehandsval och det är nog ett av de hetare samtalsämnena nu skulle jag tro och under höstens gång har brevlådorna säkert fyllts med en massa olika kataloger med reklam för olika program/linjer från skolor i Sveriges alla hörn. Här i Halmstad (tycker jag) har de slagit på stort och det är både radioreklam och reklam i busskurerna! Ojoj säger jag, lite skillnad om man jämför hur det är uppe i Kramfors. Eller? De kanske har börjat med sådant också?

Nej, nu ska jag inte sjuka upp detta. Dax att ta tag i läxorna.
Over and out!

Kommentarer

Postat av: Photographs by Natalia

Publicerad 2010-01-20 20:34:55

Snygg header ;D

allt bra med dig? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela