Kroppsligt

i Allmänt,

På min högerarm har jag en bunt födelsemärken, eller leverfläckar om man vill kalla dem det. Förut har jag inte tänkt eller ens lagt märke till dem, men för en tid sedan upptäckte jag att jag har karlavagnen på min högra underarm! Som ni ser på bilderna nedan så kan man dra streck på två olika sätt och då se denna stjärnsamling, som det faktiskt är, på min arm.



Alldeles nyligen upptäckte jag en ny formation av födelsemärken även detta på högerarmen men på min överarm. Dock inte lika "fascinerande" som den ovan är.

I de vampyrtider vi är i så ser ni nog vad det är; ett vampyrbett. Och detta fick mig att fundera lite.. Tänk om det är så att när vi dör så återföds vi i ett nytt liv och att våra födelsemärken berättar om de liv vi haft tidigare? Eller att de berättar något om de liv som kommer efter detta? Tro vad mina märken säger om "mina liv"? Om vi börjar med karlavagnen. Karlavagnen är en bild bildad av de sju ljusaste stjärnorna i en annan stjärnbild; stora björn. Björn.. Har jag tidigare vandrat runt på jorden som en björn? En isbjörn, brunbjörn eller var jag kanske en nallebjörn som tillhörde en liten flicka?

 

"Vampyrbettet" då? Ja, det finns väl inte så många olika sätt att tolka det, antingen så har jag varit en vampyr, kommer bli biten av en i detta liv eller bli en i mitt nästa. Har en liknande formation på min hals, två födelsemärken bredvid varandra fast på var sin sida av strupen. Alltså två "vampyrbett".. Vampyrer kanske spelar en stor roll i mina liv, och ändå är jag inte beroende av varken Twilight sagan eller True blood, hum..?

Ja hörrni, haha, ibland lägger man hjärnkapaciteten på fel saker.

Kommentarer

Postat av: Emelie.

Publicerad 2010-01-03 20:21:18

Du är då inte ensam om dedär när de gäller födelsemärken som ser ut som ett vampyrbett har sånt vid strupen och benen^^ lite förvirrande ibland tycker jag!

Postat av: Mary Louis

Publicerad 2013-06-15 15:09:15

Det var ett tag sen du la upp det här i din blogg, men jag hittade det först idag då jag googlade stjärnbilder/ födelsemärken. Jag har också karlavagnen på mitt ben.. märkligt eller hur :-)

Postat av: Sylwia

Publicerad 2015-03-29 01:45:17

Hej! Vet att det inlägget du skrev är några år gammalt men samma här, vet inte om jag har karlavagnen men jag hittar mitt egna stjärntecken, Vattumannen, men jag hittar massor andra också. har dragit streck och funnit flera olika. Har alltid funderat på det här. varför man kan finna stjärnbilder på kroppen och via födelsemärkena??

Det låter jätte "flummigt" men jag tror att det är något med det. Kan vara kopplat till när man är född kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela