Sista rycket

i Allmänt,

Idag har jag vigt dagen åt att göra färdigt ett av de två projekten som återstår att göra, och lyckades. Tio över åtta slog jag mig ned vid en dator, lyfte på rumpan vid lunch och bytte dator efter lunch och gick hem vid femsnåret. Jag har mätt och räknat och mätt om och räknat om så tillslut snurrade siffror och ord i skallen på mig. Men jag fick ordning på allt och kunde lämna in ett arbete som jag känner mig nöjd med.

Imorgon väntar ännu en dag framför dumburken för då ska det absolut sista arbetet för detta läsår göras. Det kommer bli en lång dag, men jag laddar med vatten, tugg(g)ummi, bananer och musik. Tror även jag packar med bikinin, solskyddskrämen och filten så jag kan kila ner till stranden när jag är färdig och sola lite så att min fina bondbränna ("bonnebränna") försvinner, dock så har det röda redan börjat lägga sig vilket ju är väldigt bra. Men vänta nu, hörde ni hur det där lät?! "Så jag kan kila ner till stranden när jag är färdig" Det känns för himla konstigt att bara ha en promenad på max tio minuter från lägenheten till havet, men ack så härligt!

Morgondagen är också sista rycket då nästa vecka knappast är något värd att nämna, det som står på schemat är en konsert som treorna håller i, en idrottslektion då vi ska paddla kanot (spännande!) och sedan skolavslutning -på fyra dagar! Sedan väntar ett skönt sommarlov som kommer tillbringas till största del i Norrland men jag har även bestämt mig för att ha några extra dagar här i söder.

Nu ska jag ta och sova, jag ska sitta vid en dator 08:10 imorgonbitti -vaken, pigg och kry.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela