Computer-Aided Design

i Allmänt,

Min hjärna är helt död, för dag har jag suttit framför datorn hela dagen (skoldagen räknat och om man bortser från 1,5h imorse samt ett kort break för lunch) ! Det är sjukt men galet roligt. Vad har jag sysslat med då? Spelat flash-spel, kollat bilder på Bilddagboken och varit ute på Facebook i lite drygt fem timmar? Nej inte riktigt. Jag har sysslat med ett projekt i CAD(Computer-Aided Design)-teknik. Jag ritar ett hus (som ni kan se en del av på bilden nedan) som några av er känner igen. Det är verkligen tidskrävande, man ska leta reda på rätt material och struktur, man ska dra väggar rätt, få trappan att gå som man vill och man har endast minnet och ett par usla skisser att gå efter. Men som sagt, det är riktigt roligt när man se allt ta form och man kan se att det blir som det ska. Idag var en sådan dag som jag hade förra veckan då jag och programmet var som en. Dock kan jag ju inte ta åt mig all ära då jag fått/får hjälp av min lärare och en till person som är riktigt duktig, så stor cred till honom!

När man jobbar i programmet så ser det inte ut som på bilden, utan detta är en rendrering då man ser de rätta materialen och det ser lite mer verkligt ut. Jag har rendrerat och sparat massvis med bilder under tiden jag har jobbat och det är riktigt kul att se hur huset steg för steg växer fram och får sin rätta.. karaktär?  Som sagt det är riktigt kul men efteråt så känner man sig alldeles mosig i skallen, därför blir det nu Let's dance finalen. Go Claudia!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela