Hälsodag

i Allmänt,

Idag var det dags för en temadag på LBS, och temat var som ni ser i rubriken hälsa. Lärarna hade fixat ett gäng olika aktiviteter och vi skulle anmäla oss till tre stycken samt en föreläsning. Med andan i halsen kom jag till skolan bara någon minut innan jag skulle vara på plats och lyssna på föreläsningen men möts då av ett flertal lappar som med versaler i typsnittet Impact talar om att alla föreläsningar är inställda. Det kändes lite surt eftersom att jag hade fått stressa (har ju dock ingen annan än mig själv av skylla på..), men jag gick då den tipsrunda som var uppsatt i skolan och slog mig sedan ner i en av sofforna och spelade spel på mobilen. Jag har nämligen hittat ett sådant spel som egentligen inte är sådär jättekul men som man ändå måste (läs: inte kan sluta) spela, man kan ju inte ha samma topprekord allt för länge.

Om man då räknar bort föreläsningen så var mina aktiviteter för dagen yoga, avslappning och frukost. På yogan kom det en person utifrån som pratade om yoga och så körde vi ett kort pass. Jag måste säga att det kändes väldigt flummigt men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. När jag tänker på träning så tänker jag kanske fotboll, hockey, dans eller styrketräning, det går fort och svetten ska rinna. Den typ av yoga som vi körde handlade inte alls om det, utan mycket mer om att andas på olika sätt, slappna av och gå in i sig själv, eller en form som instuktören sa. Det kändes som sagt flummigt, men samtidigt också skönt för att vi skulle helt koppla bort alla måsten, alla minnen och allt som kommer att hända, det var vi, det vi gjorde och nuet. Man fick upp ögonen (trots att vi blundade oss genom alla övningar) för att man är rätt stressad, vilket för mig var bra. Det är inte något jag tänkt på att jag är och nu vet jag vad jag ska göra för att just varva ner och slappna av.

För att fortsätta med hälsa denna hälsodag ska jag lite senare gå till gymmet och träna core (alltså mage och rygg) och sedan dansa. Jag fick ett gymkort när jag fyllde år och har nu tillbringat nästan varje dag på gymmet sedan jag kom tillbaka till Halmstad. Det känns riktigt bra och jag har fått raden Go heavy, or go home på hjärnan nu, samt mitt eget tillägg I went heavy, so I didn't go home. Nu ska jag ladda med lite pasta innan jag beger mig till TK (Tränings kompaniet, mitt gym),

over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela