Temakonsert

i Allmänt,

Musik har varit en stor del av mig en väldigt lång tid på många olika sätt, och jag under vinter/våren inte har fått repetera inför årets upplaga av Kulturskolans temakonsert känns väldigt konstigt, och att idag inte ha spelat på tre konsterer och inte ens sitta i publiken.. Ja, det gör mig nästan lite deppig för denna dag är en av årets höjdpunkter, det är glädje rätt igenom och kroppen är fylld med adrenalin från åtta på morgonen tills man går och lägger sig.

Årets tema är Michael Jackson, the king of pop. Jag är säker på att det är ett tema som går hem hos många och konserten är med all säkerhet riktigt bra. De bästa låtarna är utvalda, ljudet lär vara perfekt och ljuset lika så. De som spelar i orkestern och sångarna är antagligen nervösa, men jag vet att det låter bra, för nervositet är en bra sak. Uh, behöver jag verkligen säga att jag skulle ha viljat vara med? Nej, jag tror inte det.

Medan jag väntar på att få en rapport om konserten ska jag sätta mig ner med ett av alla de arbeten som ska göras i skolan. Det är stressigt nu på slutet, som vanligt.. (!)

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-05-27 16:40:28

Det var bra, precis som vanligt! Sune har filmat, så vi kan kanske låna filmen och ha en egen Jacksonkonsert!

Postat av: ida.

Publicerad 2010-05-27 18:46:35

Du ahr tyvärr gått misst m något! Konseren vad super bra, allt var planerat och temat var bäst!



Alla vår konserer bruka vara bra, men jag kan utan tvekan säga att denna slog allt! Synd att du missade den, :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela