Att vara sjuk

i Allmänt,

Det är sällan jag är sjuk, inte ofta alls faktiskt. Men när jag väl blir det så brukar det bli ganska rejält. Det som irriterar mig är inte att jag är sjuk, att jag snörvlar, nyser, hostar.. Nej, det är det faktum att man inte har tid! Pressen och stressen från skolan gör att man (jag..) inte vågar stanna hemma för att vila upp sig och bli frisk, för då skulle man missa för mycket och då blir det dubbelt så stressigt sedan. När lärarna sedan säger att "ni har inte tid att missa en enda lektion" så blir det heller inte mycket bättre. Men vad blir resultatet av detta? Jo, att man sitter i skolan, trött och superhängig med koncentrationen på noll och får ingenting gjort. Man skulle lika gärna ha legat hemma i sköna sängen och kurerat sig, men det känns ju bättre om man sitter i skolan.

Åter igen börjar jag känna halsfluss-symtom och det var bara en vecka sedan jag avslutade min penicillinkur. Suck. Jag längtar tills på torsdag då två lektioner väntar och sedan en hel eftermiddag och kväll att tillbringa i sängen, det ska bli så skönt! 

Nu ska jag ägna mig åt antikens Grekland och sedan hoppar jag i säng tidigt.
Over and out!

Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2010-09-07 21:37:09

Stor igenkänningsfaktor här alltså, det jobbigaste är verkligen att det inte finns tid att vara sjuk. Usch vad jobbigt det är :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela