1:a april

i Allmänt,

April, april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill!
Har ni blivit lurade idag? Hört om några roliga lurerier?

Jag blev väl typ lurad idag. Eller jag vet inte vad man ska kalla det riktigt så ni fär väl avgöra själva;
Imorse när jag sprang runt i lägenheten och gjorde mina morgonrutiner så såg jag på nyhetsmorgon, precis som vanligt. Nyheterna kom och de lokala nyheterna kom. De berättade att i sommar på en båttävling i Halmstad så kommer det fint besök. Inte kungen, drottningen, inte Roxette eller några andra utan nämligen självaste Vasa-skeppet! Skeppet skulle på en Sverige-turné som de sa, och ett av fem stopp skulle vara här i hamnen. "Coolt" var första tanken. Andra tanken var: shit vad den gubben var glad då. Nej, gubben (som på något sätt är inblandad i båttävlingen eller om han var politiker, det spelar ingen större roll) lät inte alls egagerad och drog inte ens lite på smilbanden, vilket gjorde mig lite misstänksam. Alltså så misstänksam man kan bli en fredag morgon klockan halv sju.. Men samtidigt så var inslaget välgjort, man hade ringt till en press-ansvarig på Vasa-muséet och en reporter gick runt i hamnen där skeppet skulle ligga under sitt besök.

Ja, vad säger ni? Det var faktiskt tidigt på morgonen, jag sprang inte till någon under dagen och utbrast "har ni hört? Vasa-skeppet ska komma till Halmstad i sommar?!" (jag måste dock erkänna att när jag hörde om "nyheten" så smög sig tanken om att jag måste fotografera skeppet smygande..), men under dagens gång kom jag fram till att det måste ha varit ett skämt.

Jaja, nu ska jag samla vuxenpoäng, jag håller nämligen på att baka bagels! Går det bra kommer ni få se och läsa om det senare.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela