Fullspeckad dag

i Allmänt,

Nu tänkte jag säga godnatt. Det har varit en lång dag, tidig morgon och sen kväll (ja, för att orka upp när klockan ringer så måste man lägga sig och sova senast halv elva..!). Min dag har varit en misch-masch av händelser, jag har tvättat kläder (och suckat över att torktumlaren inte vill fungera), varit i skolan och varit nervös över att alla filmklipp till en engelskauppgift skulle vara förstörda, haft genomgång på det som kommer på fysikprovet och ätit skinkstek till lunch. Sedan har jag också jagat vlieseline [flisselin], kört om lastbilar på motorvägen, fått höra om diverse äckliga sjukdomar, tränat magen, lagat omelett, tittar på One Tree Hill och börjat packa resväskan.

Ja, i stora drag är det väl detta jag har gjort. Imorgon är det ännu en lång dag, skola från åtta till fyra och sedan ska jag till tågstationen. Väskan jag packar innehåller nämligen kläder och andra förnödenheter som behövs när man ska åka upp till Norrland -alltså hem. Det kommer ungefär ta 12 timmar från dörr till dörr, och jag håller verkligen tummarna för att jag slipper några förseningar. Jag behöver bara passa en anslutning och vädret ser ut att ska vara bra imorgon så just nu ser det ljust ut!

Det ska bli skönt med en veckas ledighet, men såklart kommer jag inte vara helt ledig utan jag har en del att trixa med, en "bokrecension", matteläxa och sedan måste jag träna inför provet i fysik också. Men förhoppningsvis kommer jag kunna andas ut också, det behövs! Även om det har varit ganska lugnt i skolans värld sedan jag kom tillbaka från jullovet så har det varit mycket att göra ändå.

Well well, nu måste jag sova.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela