Andas in...

i Allmänt,

Andas ut..

Jag kom nyss hem ifrån 55 minuter Body Balance och jisses så skönt det var! Jag visste inte riktigt vad jag hade väntat mig innan jag kom dit och precis när jag rusade in i salen (ja, jag var ute i lite sista minuten och alla vände sina blickar mot mig när jag kom in. En urusel plats fick jag också, bakom en stor pelare..) så tänkte jag "shit vad har jag nu bokat in mig på?!", men det gick bra och det visade sig vara precis ett sådant pass jag behöver. Inte för att jag har provat på yoga, men jag har fått för mig att Body Balance är ganska likt. Det är lugna, mjuka, svepande rörelser. Man ska tänka på andningen, man tränar balansen och smidigheten. Styrka i mage och ben kom också till användning.

Varför detta pass är något jag ska fortsätta med är för att jag nu har lagt upp ett träningsprogram som innehåller ganska mycket, hårt jobb i gymmet, även ett sprudlande danspass. Så att klämma in lite balans, smidighet och stretching är verkligen toppen, jag vill ju inte bli en osmidig, klumpig muskelknutte heller! Och en timme med lugn och ro, utan stress är nog något alla behöver.

Hm, tro om min blogg kommer förvandlas till en träningsblogg nu? Upp till bevis!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2011-01-27 21:30:26

Vad flitig du är! Skönt att blanda skolan med träning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela