En vecka i mitt liv

i Allmänt,

För en vecka sedan såg jag några kaniner springa över vägen och en robotgräsklippare klippa gräset på en liten gräsplätt. Båda händelserna kändes väldigt exotiska.

I tisdags smyckade jag staden. Jag hängde vita paper-cranes i ett underbart fint rosa träd. När jag gick därifrån funderade jag på om jag skulle låta dem hänga kvar eller ej. Solen sken ju så fint och jag tänkte att det skulle den göra iallafall några dagar till.

Dagen efter kom det en riktigt film-regnskur, ni vet en sådan då regnet verkligen vräker ner och kommer i omgångar. Det haglade även lite. Då tänkte jag på fåglarna som jag lämnade i trädet och fick lite dåligt samvete.

I fredags övervägde jag att starta upp en ny hobby -filateli. Jag menar, med frimärken med glassar och pussmunnar som motiv, hur kan man inte vilja det?

När lördagen var slut visste jag hur man gjorde en latte, dock inte om dem smakade bra men jag fick iallafall inga klagomål.

Nu ligger jag i sängen, nerbäddad i helt nya sängkläder som jag fyndade på IKEA för en tid sedan. Mycket sköna! Imorgon väntar det nationella provet i Matematik B och därför ska jag nu ägna mig åt min, hrm, skönhetssömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela