Sol och bad

i Australien,



Idag är det två veckor sedan vi landade här i Australien, och vi har varit i Gold Coast i en och en halv (ungefär). Dagarna rusar förbi, precis som de gör hemma i Sverige. Vi ägnar oss åt att ena dagen gå till Surfers Paradise, andra dagen Broadbeach. Vi bor precis mitt emellan, så att byta mellan stränderna är perfekt. Varje gång hittar vi nya vägar, vägar vi aldrig gått på, vägar som vi tidigare bara gått åt motsatt riktning på. Varje gång ser vi nya detaljer och kartan målas upp tydligare i huvudet.

Härom dagen badade jag för första gången på flera år. Just nu kan jag meddela att i Stilla Havet är det är tjugo grader varmt, härliga vågor och oerhört salt. 

Hittills har jag nu badat tre gånger och jag planerar att bada imorgon, och dagen därpå och dagen efter det och.. Jag vill lära mig att vågsurfa, och vill man lära sig det så måste man börja med att tumla runt bland vågorna utan brädan. Nedan kan ni se den surfingbräda som står på min önskelista!


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-11-07 17:21:09

Ser ju riktigt härligt ut!! Ni måste ha de lite tungt o svårt, jag tänkte vilken strand ni ska välja när morgonen kommer ;) Fortsätt träna i vågorna så är det väl snart dax för en bräda! Ha det fortsatt riktigt skönt!

Postat av: maj-britt garneij

Publicerad 2013-11-09 15:23:15

Ser underbart skönt ut. Sköt om er och var noga med vilken strand ni väljer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela