2013

i Allmänt, Australien,

Ännu ett år har gått, ett år som jag inte har delat med mig av men som nu kommer i en sammanfattad version.

Jag inledde det nya året jobbandes på nattklubben i Storlien (dit jag anlände i november). Hela vintersäsongen jobbade jag, under helgerna dubbla skift med butiksjobb på dagen och nattklubb på natten. Det var en härlig vinter, kallare än kallast och snöstorm vissa dagar och strålande sol andra och jag spenderade min lediga tid i skidbacken och i Åre, och någon gång hamnade jag även i Östersund.

När våren kom var krafterna slut och jag tog mig en snabbvisit till Stockholm för att gå på en kurs i smyckessmide jag fick i studentpresent. Under våren tog vi, jag och min pojkvän, även på riktigt tag i planerna om att åka till Australien och beställde våra flygbiljetter till Brisbane. I Storlien gjorde vi slag i saken om de planer som legat och puttrat under vintern, nämligen att ordna ett gym som alla anställda fick tillgång till. Järnet gym. 

Vi bestämde oss för att jobba ytterligare en säsong i Storlien, sommarsäsongen. Jag jobbade bort hela sommaren och lika bra var väl det, när hela Sverige hade den bästa sommaren på år och dag så regnade vi bort och fick på det hela taget ungefär en vecka med sol, om man la ihop dagarna. Jag bytte ut vinterns nattklubbsjobb mot glasskiosksjobb i egen regi tillsammans med pojkvännen som vi klämde in när vi inte jobbade i butik. 

Det har varit ett bra år, jag ska absolut inte klaga på 2013 men jag ser fram emot 2014; fortsatt resande och studier känns som att det inte kan bli fel.

Efter tio månader var det dags för ledighet, riktig ledighet och jag åkte hem. En månad tillbringade jag hemma tillsammans med min familj och förberedde mig inför den stora resan som närmade sig. I oktober letade vi oss ner till Skåne för att sedan, den 21a oktober sätta oss i flygstolen.

Väl framme i Australien så tillbringade vi tiden i Queensland, östkusten. Många städer, många utflykter, många stränder och underbart väder. Från Brisbane till Gold Coast, upp till Cairns och ner igen för att fira jul på IKEA och det nya året i Byron Bay.

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2014-01-04 16:26:53

Jag önskar er all lycka och välgång det kommande året och jag följer er med glädje på nätet. Kram!
Farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela